sunnuntai 20. lokakuuta 2013

Easy Aerobic

Iik... perjantaina oli edessä se tunti, jota olin ryhmäliikuntahaasteen aikana odottanut eniten. En innoissani, vaan siksi, että tälle tunnille ei varmasti olisi muuten tullut mentyä. Ennen tuntia mietin, miten aerobic eroaa kaikista muista askelsarjoihin perustuvista tunneista. Ilmeisesti luonteenomaista on ainakin lihaskuntoliikkeiden puuttuminen ja yhden pitkän sarjan rakentaminen, jota sitten veivataan tunnin lopussa kokonaisuudessa - ehkä.

Mitä luvataan? Tällä tunnilla et sotkeudu jalkoihisi! Hyppää uljaana kyytiin!

Mitä tykkäsin? Easy Aerobic kesti puoli tuntia ja ohjaaja sanoi ennen aloittamista, että se tulee menemään nopeasti, joten kannattaa tehdä täysillä alusta lähtien. Alusta lähtien lähdettiin tosiaan rakentamaan askelsarjaa kolmesta eri blokista. Yksi blokki koostui ehkä noile 4-5 viidestä erilaisesta askelsarjasta. Niitäkin rakennettiin liike kerrallaan. Olen kertonut, että olen aika onneton koreografisilla tunneilla. Se ei johdu siitä, etten osaisi vaikeitakaan askeleita. Osaan minä, ainakin jos jätän kädet pois, mikäli ne sotkevat. Kaikista vaikeinta minulle on muistaa, mikä liike askelsarjassa tulee seuraavaksi. Ja joskus kroppa ei suostu liikkumaan siihen suuntaan, vaikka ajatuksen tasolla tiedän, mitä tulee seuraavaksi. Kun tehtiin koko sarja putkeen, minun piti keskittyä todella, että selvisin loppuun asti. Mutta oli aika voittajaolo, kun pystyin tekemään koko sarjan alusta loppuun ilman virheitä käsineen kaikkineen. En minä silti oikein ymmärrä, miksi menisin uudestaan. Ei tämä huono tunti ole, mutta on niin paljon mieleisempiäkin tapoja liikkua.

Yleisiä huomioita. Minusta tuntui, että ohjaaja puhui suoraan minulle joka kerta, kun hän kehui, kuinka hyvin me opimme liikkeet. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentti olis kiva! ;)